Seminari de Litúrgia Hispànica «Las iglesias hispano visigóticas y la celebración de su dedicación»
El 15 d'abril de 2026, la Càtedra de Litúrgia Hispànica i els seus contextos històrics i culturals de l'Institut de Litúrgia ad instar Facultatis de l'AUSP, organitza el Seminari de Litúrgia Hispànica «Las iglesias hispano visigóticas y la celebración de su dedicación».
Programa
Dimecres 15 d'abril de 2026 (Aula Magna)
17:00 – Presentació del Seminari. Dr. Gabriel Seguí Trobat, president de l'Institut de Litúrgia ad instar Facultatis (AUSP).
17:15 - Status quaestionis sobre el estudio de las fuentes litúrgicas y arqueológicas. Dr. Ignacio Tomás Cánovas, professor ordinari de l'ILF (AUSP), director de la Càtedra de Litúrgia Hispànica i els seus contextos històrics i culturals (AUSP).
18:00 – Fuentes eucológicas de la dedicación de iglesias. Dr. Gabriel Ramis Miquel, professor emèrit Pontificio Instituto Litúrgico de San Anselmo i de l'Institut de Litúrgia ad instar Facultatis (AUSP).
18:50 – Descans.
19:10 – Las fuentes arqueológicas de las iglesias hispano visigóticas. Un ejemplo: el conjunto de Sant Pere de Terrassa. Dra. Gemma García Llinares, Facultat d’Història, Arqueologia i Arts Cristianes Antoni Gaudí (AUSP)
20:00 – Conclusió. Dr. Joan Torra, rector de l'Ateneu Universitari Sant Pacià.